Leiner Laura - A Szent Johanna gimi - Együtt

    […] – Úgy tűnik, van egy igen meggyőző őrangyalod…

A könyv fülszövege: 

" Felfelé baktattunk a dombon, amikor Virág kérdőn körbefordult, és a tekintete megállapodott rajtam.
- Green Day szól a zsebedben - mondta.
- Zavartan előkerestem a mobilom, és közben azon tanakodtam, hogy ki állíthatta be a telóm a Basket Case-re, és egyáltalán ki csörög arra, mert csak egy embert ismerek, aki szereti...
- A kijelzőn Cortez neve villogott, alatta egy menő deszkás képpel.
- Cortez - suttogtam, és megtorpantam az úton.
- Vedd fel! És lélegezz. De előbb vedd fel. Vagy ne! Előbb lélegezz - ugrált körülöttem Virág.
- Mit mondjak? - kapkodtam a levegőt.
- Elsősorban ne mondj semmit, várd meg hogy mit akar. De ha beszélni akarsz vele, javaslom, hogy vedd fel - tanácsolta Arnold." (részlet a könyvből)

Véleményem: 


Maga a könyvsorozat az egyik kedvencemmé vált, ugyanakkor ha részenként nézzük, akkor már akad egy két nem tetsző dolog. Maga az alapsztori tetszik, adott egy gimis lány, aki beleszeret a suli legmenőbb fiújába. De mégis. Kicsit sok könyvben lehet erről olvasni, nem gondoljátok? Elég sok a mégis.:D De mégis (ismét :D nem bírok vele leállni) Laura valahogy egészen más szemszögből próbálta ezt megközelíteni. Nem magát - Reni szenvedését - akarta bemutatni, hanem a 21. századi létet, a tinik világát, mindennapjait.

Az előző részhez képest kicsit laposabbnak éreztem ezt a félévet. (Hiszen minden könyv egy-egy fél évet foglal magába.)  De valahogy csak sikerült elütnöm vele az időt, és csak szálltak a perek, vagy akár órák, amiket az olvasásával töltöttem. Erre is csak Laura képes. De mindez röviden megfogalmazva úgy nézne ki, hogy: A sztori csak folytatódik, Reni csak sír Cortezért, de még sem tesz semmit. Az első rész még csak csak elment, hiszen ott ismerkedtünk meg Reni világával, de a második rész már annyira nem számított "újnak". Semmi izgalmas dolog nem történt benne, egyedül talán az, hogy Renit még több probléma éri. Ami néha csak a lány fejében léteznek. A poénok szintén fergetegesek, és szórakoztatóak, talán ez tette velem azt, hogy haladjak az olvasásával. Mégis (:D) úgy érzem, hogyha még egyszer el kéne olvasnom (tudni kell, hogy már kétszer végigrágtam magam a sorozaton) nem tudnám élvezettel elolvasni. A poénok, idézetek amiket olvasok róla Facebookon; vagy éppen instagrammon megnevettetnek, és eszembe juttatják milyen is volt először elolvasni ezt a fantasztikus sorozatot.
De visszatérve a második részhez... Térjünk rá a szereplőinkre:
VirágOtt van a mi főszereplőnk Reni. Na, ő néha egy kifejezetten idegesítő karakterként jött le. A Cortez imádatával néha túl lőtt a célon. De egyben irigylésre méltó is lehetne, hiszen okos (Nem hülyézek le ezzel senkit), és mid emellett fantasztikus osztálya és barátai is vannak, ami nem mindenkivel esik meg. Ugyanakkor egy két dolgot tényleg képes túltrillázni. Emellett elég sok lehetőséget kihagyott az életben, mert nem volt önbizalma. Talán ez lehet az egyik legnagyobb hiba egy tini életében. Reni mellett az osztály másik két lányszereplője Virág és Kinga. Virágról szerintem elég annyit tudni, hogy egy szeleburdi emó, és ha az ember belegondol, nem érti, miért vették fel a Szent Johannába. De mind emellett egy nagyszerű barát, ha nincs nagyon emós kedve. Kinga, hát... nem kedvenc szereplőm ez tény és való. Mégis nagyon bírom a stílusát. Szókimondó és határozott egyéniség. Nem tekintette Renit a barátjának, de viszont amiben tudta segítette, és megmondta a tutit. ez nagyon szép dolog tőle. Az osztály tagjai közül, akiket szeretnék még kiemelni az a Balhés Négyes. Fő tagja Ádám, ismertebb nevén Corez. Szerintem ő az aki minden olvasó szívét képes elbolondítani. Tele van önbizalommal, és tisztában van a menőségével is, de ha kell, gond nélkül ki áll a barátaiért és segíti őket. Mindenki szeretne szerintem egy ilyen pasit, vagy csak egy osztálytársat. Ott van még a mi Ricsink, aki egy igazi nagy menő.! Számomra ő a kedvenc szereplő. Igazi balhés gyerek a beszólásaival és már magával a személyiségével. Szintén egy segítőkész személyt ismertem meg benne. A másik két tag a sokatok által kedvelt Dave és Zsolti. Szerintem a könyvben ők voltak a nagy humorzsákok. Szintén, mint az eddigi szereplők ők is odaadóak és segítőkészek. És persze kifejezetten jó poénokat ütöttek el. Mind az első, és mind a második kötetben. Mindenki hasonlít mindenkire, de mégis különböző karakterek.
Összességében szerintem ez a sorozat leggyengébb kötete. Semmi olyan nem történik benne, ami segítené sz előrehaladást történetileg. A szövegezése könnyű, és gyorsan olvasható. Számomra nem olyan megnyerő! De ha tetszett a sorozat első része, akkor olvasd el ezt is. A következő részek már sokkal érdekesebbnek bizonyulnak számomra.  Ne habozz a sorozattal
Képtalálat a következőre: „szjg 2”
Új borító 
Letöltés
Sajnálom, ez az ajánló kicsit elkapkodottnak látszik, de mentségemre legyen nem igazán tudok erről a részről mit írni. Csak ilyen össze vissza gondolataim vannak erről a részről. A továbbiakban remélem több ilyen nem lesz.:) 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leiner Laura: Bízz bennem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 1.rész

Leiner Laura: Állj mellém - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 3.rész

Leiner Laura: Higgy nekem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 2. rész