Stephenie Meyer: Újhold - Twilight saga 2.rész

 Nem az a lényeg, hogy mi vagy, te hülye, hanem hogy mit csinálsz!

A könyv fülszövege: 

Bella mer szeretni. Az élete árán is. Edward Cullen titkokkal terhes hosszú élete során először igazán boldog végre. És ekkor kezdődnek csak az igazi bajok. Egyetlen ostoba pillanat végzetes következményekkel jár. Edward maga mögött hagy mindent, Bella pedig majdnem belehal a veszteségbe. S miközben hátborzongató halálesetek tartják izgalomban Forks városát, különös árnyak kószálnak a rezervátum körüli erdőkben, Bellát pedig egy furcsa hang bűvöli egyre hajmeresztőbb őrültségekbe. A földgolyó túloldalán Edward végzetes lépésre készül, de ezzel csak még nagyobb veszélybe sodorja valamennyiüket… Hát mégis rémálommá válhat ez a szerelem? Elfogyhat, mint a Hold?

Kritika/Könyvajánló: 

Nagyon nagyon rég olvastam már Stephenie Meyer sorozatát, még bőven a blog kezdete előtt, így nem a legfrissebb élmények alapján írom ezt a bejegyzést - ahogy a többi Twilight saga részét sem. Eredeti terveim szerint nem is írtam volna további ajánlót ebből a sorozatból, viszont ahogy nem régiben újra megnéztem a filmeket, és a blogon is találkoztam az Alkonyatról készült régi bejegyzésemmel, arra a döntésre jutottam, hogy miért ne? Szóval csapjunk csak bele! 


Az első könyvet, az Alkonyatot kétellyel teli szeretettel olvastam és figyeltem. Féltem, hogy vajon a könyv alapon is ennyire megszeretem a történet, mint a filmben? Természetesen egy cseppet se kellett volna tartanom tőle - persze akadtak hibák amiket a két évvel ezelőtti bejegyzésemben meg is említettem -, fantasztikus kikapcsolódást nyújtott a fárasztó hétköznapokra.

A második könyvet ezek után már nagyobb bátorsággal vettem kézbe, de mégse rajongással, hiszen bármennyire is szeretem az Alkonyat filmeket, számomra ez a rész a legkevésbé kedvelt. Viszont most be kell vallanom, könyvben már annál inkább tetszett. Mélyen együtt tudtam érezni Bellával, átéreztem minden félelmét, boldogságát és szomorúságát, fájdalmát. 


Az első részben megismerkedhettünk Bellával és Edwarddal, a két főszereplővel, a mellékszereplőkkel és a történet helyszínét szolgáló kisvárossal is.  

Az emberek még mindig  békésen és tudatlanul élnek a vámpírok mellett, kivéve Bellát, aki bár ember, mégis egy vámpír kezét fogja a mindennapokban és kíséri őt hű szerelemmel. Természetesen előbb utóbb a baj is bekövetkezik, James a vándor szemet vet a lányra.  A játék komollyá válik, a lány élete veszélybe kerül, de még időben sikerül őt megmenteni, és a problémát a megfelelő kereteken belül elhárítani. De ez pont elég volt ahhoz, hogy mindenki fejébe elültesse a kételkedés magját. Így van ezzel Edward is, aki a lány születésnapja után végzetes döntésre jut: kitörli magát a lány életéből, és úgy tesz, mintha sosem létezett volna. 

Az Újhold pedig pont ezt a fájdalmat meséli el; miként élte meg Bella első szerelme elvesztését. 

Biztos vagyok benne, hogy mindannyian tudjuk, hogy milyen amikor egy általunk nagyon szeretett személy egyik pillanatról  a másikra eltűnik az életünkből.  Viszont Bella életét még a speciális tényezők - miszerint a fiú vámpír - is nehezítik. Mégis a két tinédzser között kialakult kapcsolat több volt, mint egy jött ment szerelem. Így Bella élete teljesen megváltozott. Egyedül érezte magát, az általa szeretett dolgok és személyek mind bizonytalansággal töltötte meg.  Számára Edward volt a kikötőben világító világítótorony. A kapcsolatuk nagy lánggal égett, de most hirtelen minden kimúlt a lány életében. Ezek után pedig szerintem egyáltalán nem lenne meglepő Bella viselkedése, miután eltűnt a talaj a lába alól. 


Szerintem ez a depresszív viselkedés nem lett olyan erőteljesen leírva a könyvben, így sokkal inkább a komikus hatást keltette. 

Viszont még ígyis sikerült egy izgalmakkal teli könyvet alkotni. A mélypontot követően Bella elkezdett nyitni az emberek felé, leginkább Jacob felé, akinek segítségével végül elkezd talpra állni. Egyre inkább képes átértékelni az őt ért veszteség súlyát, így pedig egyre inkább sikerül neki egyenesben tartani az életét és a lelkében tátongó ürességet. Ez a folyamat persze lassan megy, szinte az egész könyvet magába foglalja. Az egész nehéz, sőt néha már egyenesen önveszélyes a helyzeteknek köszönhetően amikbe Bella folyamatosan belekeveredik, ezek által pedig kénytelen újra és újra átélni azt a mérhetetlen fájdalmat amit a fiú okozott neki, de mindezt szinte örömmel fogadja. 


A történet új irányt vesz, egyéb fantasztikus lények is felbukkannak a vámpírok mellett, és az egész előkészíti a folytatásban szereplő bonyodalmak komplexitását.  Így az Újhold leginkább csak átvezető történetként szolgál két esemény között, ám az egész egyáltalán nem kihagyható ciklusát mutatja be egy vámpír és egy ember kapcsolatának. Az egész egy szükséges rosszként van jelen, muszáj volt megmérettetni a szerelmüket, az Újholdnak hála csak megerősítették a bizalmukat és kapcsolatukat, anélkül, hogy valami rózsaszín tündérmesén menne át az egész. 


Értékelés: 8,8/10

Összességében nem haladtam olyan gyorsan az olvasásával, mint az első résznél, nem húzott annyira magával a történet, mégis sokkal jobban tetszett, mint a belőle készült film - persze ebben nem sok összefüggés van :DD Mindemellett viszont kellemes kikapcsolódás volt, többnyire lekötötte a figyelmemet. Bella és Edward története végre megpecsételődött, erre pedig csak építeni lehet a továbbiakban. 


Idézetek a könyvből:


Mert volt valami, amiben muszáj hinnem, ahhoz, hogy tovább tudjak élni – tudnom kellett, hogy létezik valahol. Ez minden. Minden mást el tudok viselni. Feltéve, hogy ő létezik.


-(…) Te, Bella…

-Igen?

Alice elgondolkodva méregetett.

– Nagyon kiakadnál, ha lopnék egy kocsit?


Végtére is, mindennek van határa, még annak is, hányféleképpen lehet összetörni egy ember szívét.


Bárcsak ez a pillanat örökké tartana, vagy ha ez nem lehetséges, akkor hadd múljanak el én is a pillanattal!


Honnét is sejthették volna, hogy éppen a pillanatnyi elmezavar váratlan örömeit élvezem?


Letöltés: 




A következő bejegyzés:  Holly Smale: A lány, aki távolról tökéletes - Geek Girl 3.rész 









Megjegyzések

  1. Sarah J maas könyveit, a Garabonc sorozatot,Anna és a francia csók, a vastündérek sorozatot, és Elle kennedy könyveit felrakod?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leiner Laura: Bízz bennem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 1.rész

Leiner Laura: Állj mellém - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 3.rész

Leiner Laura: Higgy nekem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 2. rész