Kalapos Éva: Nem gyerekjáték - D.A.C. 4.rész

 Kávéivás közben, valahogy az az illúziója támad az embernek, hogy minden rendben lesz.

A könyv fülszövege: 

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Rejtély rejtély hátán – bár a harmadik rész végén minden rendeződni látszott, a D.A.C. körül sosem áll meg az élet: Flóra és Geri apukája egy titokzatos nővel randizik, amivel az őrületbe kergeti a gyerekeit, de ők sem adják meg magukat egykönnyen – összefognak a csábító ellen. Eközben Ákos egyre furcsábban viselkedik, és a többiekben feltámad a gyanú, hogy valami veszélyes dologba keveredett. Mindennek a tetejébe pedig kiderül, hogy a tanároknak is vannak féltve őrzött titkaik… csatlakozz a D.A.C. csapatához, és kalandozz velük a negyedik kötetben is!

Kritika: 

A D.A.C. az egyik leginkább a szívemhez nőtt magyar sorozat, így már alig vártam, hogy megszerezzem a negyedik részét, és kivégezhessem. Nem csalódtam a kötetben, de azt meg kell mondjam, hogy valahogy másabbnak éreztem, mint az eddigi részeket.  Flóra különleges változáson ment át, az élethelyzet, a helyzet, amit átélt, mintha átdeformálta volna a gondolatait. Sokszor rá sem ismertem. De a végletekig hiteles volt – és ez számomra nagyon fontos -, mint ahogy gondolom az olvasók nagy részének is. 


Minden ajánlómban leírom - és ez most sem lesz másképp -, hogy leginkább azt szeretem ebben a sorozatban, hogy mer nyíltan beszélni az érzékenyebb témákról, amikről más regényben csak  pusmognának, vagy  aprócska mellékszálként, félig kidolgozatlanul lebegne a levegőben. Ez a Nem gyerekjátékban egyértelműen Ákos szálán jött ki a leginkább. 
A veszélyes játék amibe a fiú keveredett, nagyon durva,  és a legrosszabb az, hogy tényleg hódít a neten a bátorságpróba eltorzult verziója. Igenis és úgy gondolom, menő, és szép dolog, hogy Kalapos Éva felhívja a figyelmet erre. 

A másik fő elem egyértelműen  Flóra magánéletében jött elő. Már az előző rész végén lebegett a közelgő változás szele, akkor is tudni lehetett, Flóra apja becsajozott. Az illető pedig nem más, mint Flóra egyik ismerőse - aki jóval fiatalabb az apjánál.  a lány nehezen kezelte a dolgot, és árulásként fogta fel. A regény nagy része pedig arról szólt, hogy ezt miként fogadja el, milyen terveket szövöget a nő ellen. 

Flórát én eddig egy okos, és a végletekig elfogadó karakternek ismertem meg. Oké, voltak hisztijei, de a viselkedése általában érettebb volt a koránál. Éppen ezért eléggé meglepetten ért ez a hatalmas hisztihurrikán, a kínosabbnál kínosabb helyzetek, és a hollywoodi filmeket is megszégyenítő nyálas lezárás. Személy szerint engem irtó kínosan ért. 
Ettől függetlenül mégis teljesen hiteles volt az egész, hiszen Flóra mégiscsak tizenhét éves, az édesanyja “pótlása” komoly téma, az asszony halála pedig mélyen megsebezte a lányt. 


A mellékszálak közül a kedvencem Jonny báé volt, leginkább pedig a tanár reakciója tetszett a történtekre. Az a beszélgetés barátságról, tanár-diák viszonyról nagyon hasznos volt, és remekül is lett megírva.
Jonny bá mellett Ginny és a pasija párkapcsolati problémái is tetszettek, illetve az is, hogy végre felmerült a továbbtanulás kérdése. 
Amit még muszáj kiemelnem az a Flóra és Karola néni, illetve Flóra és Geri kapcsolata. Elképesztő  jelenetek születtek, amik mindhárom karakter jellemét tökéletesen árnyalták.


Értékelés: 9.6/10
Mindent egybevéve élveztem a könyv elolvasását, megvolt a szokásos feeling. Továbbra is nagy a szerelem a sorozat iránt, és kíváncsian várom a következő részt.

Idézetek a könyvből: 

– Nyugi, legközelebb én rajzolok, te meg beszélhetsz, úgyis az megy a legjobban.


…ha a szőnyeg alá söpörjük a dolgokat, egyszer csak megesz bennünket a kosz.


– Ezek itt mind nyomik, és alig állnak szóba velem, mert én nem menekülök sikítva, ha meglátok egy kakaós csigát.


– Hülye. Idióta. Barom. Állat. Retardált. Seggfej. Hülye. Nem, ez már volt. Elmebeteg. Marha.


Amúgy is utálom a mindig tipp-topp csajokat, akiknek reggel hatkor is minden hajszáluk a helyén van, még csak az kéne, hogy együtt is éljek egy ilyennel… Így is tele vagyok komplexusokkal.

Letöltés: 

Lira.hu


A következő bejegyzés: Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek 1. rész - Mielőtt megismertelek 

Megjegyzések

  1. Szia! El tudnád küldeni az utolsó két részt? az emailem: dorkab67@gmail.com
    Előre is köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Már el is küldtem.! :D <3

      Törlés
    2. Szia! Légy szíves nekem is elküldenéd az utolsó két részt? Az email címem: smitszabina06@gmail.com

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leiner Laura: Bízz bennem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 1.rész

Leiner Laura: Állj mellém - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 3.rész

Leiner Laura: Higgy nekem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 2. rész