Idézetek A Kis Hercegből

Sziasztok!  A mai nap hoztam nektek egy kissé rendhagyó bejegyzést, ugyanis ez most - kivételesen - nem ajánló, hanem egy idézetes bejegyzés lesz.
A téma - mint ahogy a mai könyvajánlóból gondolhatjátok - A Kis Herceg.

Nézzük is az idézeteket! 

Azt hittem, gazdag vagyok, van egy párja nincs virágom; és lám, nincs, csak egy közönséges rózsám. Ezzel meg a három térdig érő vulkánommal, melyek közül az egyik talán egyszer s mindenkorra kialudt, igazán nem vagyok valami híres nagy herceg…


Jól csak a szívünkkel láthatunk.A lényeg a szemnek láthatatlan


Ha azt parancsolnám az egyik tábornokomnak,hogy pillangó módjára röppenjen virágról virágra vagy írjon egy tragédiát,netán változzék tengeri madárrá,és ez a tábornok nem teljesítené a kapott parancsot, szerinted ki lenne a hibás:ő vagy én?
Felséged-jelentette ki határozottan a kis herceg.
Úgy bizony.Mindenkitől olyat kell követelni,amit képes is megtenni-folytatta a király.


Remekművemet megmutattam a föl nőtteknek, és megkérdeztem őket, nem félnek-e tőle.
– Miért kellene félni egy kalaptól? – válaszolták.
Az én rajzom azonban nem kalapot ábrázolt. Óriáskígyót ábrázolt, amint éppen egy elefántot emészt. Erre lerajzoltam az óriáskígyót belülről is, hogy a fölnőttek megérthessék, miről van szó. Mert nekik mindig mindent meg kell magyarázni.


– A virágokkal is így van. Ha szeretsz egy virágot, valahol egy csillagon, jólesik éjszaka fölnézned az égre. Minden csillagon van egy virág.


És amikor már megvigasztalódtál (mert az ember előbb-utóbb mindig megvigasztalódik), boldog leszel, hogy megismerhettél. Mindig is a barátom leszel. És mindig szeretsz majd együtt nevetni velem.


Milyen gazdagnak hittem magam a különleges virágom miatt, pedig csak egy közönséges rózsám van.


Én szomorú voltam, de azt mondtam: „Azért, mert nagyon fáradt vagyok…”


Minden egyes csillag kút lesz, rozsdás csigával. És mind innom ad majd.


Egyáltalán nem vagytok hasonlók a rózsámhoz…


– Egy virágom is van.
– A virágokat nem jegyezzük föl – mondta a geográfus.
– Miért nem? Hiszen az a legszebb rajta!
– Mert a virágok múlékonyak…


– Volnál szíves gondoskodni rólam?

Ennyi volt, remélem tetszett! 

ui.: Ha szeretnétek még ehhez hasonlót írjátok meg a megjegyzések részben, és azt is, hogy milyen témában. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leiner Laura: Bízz bennem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 1.rész

Leiner Laura: Állj mellém - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 3.rész

Leiner Laura: Higgy nekem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 2. rész