Rácz-Stefán Tibor: Éld át a pillanatot!

 Ha a pillanatnak élsz, akkor lesz egy csomó szép emléked.

A könyv fülszövege: 

Egy ​dedikálás, ami megváltoztatja az egész életed!

Panka mindig is tudta, hogy csak saját magára számíthat. A tizenhét éves lány nevelőszülőknél él, emellett egy kiadónál dolgozik gyakornokként. Egyetlen szabály szerint éli az életét: senkit nem enged igazán közel magához, mert túl sokszor törték már össze a szívét.

Bastien hiába híres író, az ő élete is csak kívülről tökéletes. A tizenkilenc éves, francia srác egy régebbi balesetét próbálja feldolgozni lelkileg, miközben egyre nagyobb nyomás nehezedik rá, hogy íróként is bizonyítson. Bastien a kétségbeesését és a haragját másokon vezeti le, a budapesti dedikálásán viszont emberére akad: Panka az egyetlen, aki felveszi vele szemben a kesztyűt.

Egyre jobban izzik a levegő Panka és Bastien között, az idő viszont ketyeg, a fiú ugyanis hamarosan elhagyja az országot. A szerelmüket már csak egy karácsonyi csoda válthatja valóra?

Az év legédesebb és legromantikusabb karácsonyi története, ami boldogsággal tölti meg a szíved. Mélyedj el benne!

Ajánló/Kritika: 

Amikor annó megtudtam, hogy az egyik kedvenc írómnak új könyve érkezik, alig bírtam várni vele, hogy végre megvehessem és elolvashassam. Aztán csak porosodott a polcon, majd évekre rá végre rávettem magam, hogy könyvet is olvassak, ne csak e-bookot. És hát ez volt az a könyv. Karácsony közeledtével -, mint ahogy most is -, tökéletes választásnak tűnt. Mikor levettem a polcról és elolvastam a fülszövegét majd jobban szemügyre vettem a borítóját, egyszerűen szerelem volt második látásra is. 

A többi Rácz-Stefán Tibortól olvasott könyv után már nagyjából fel voltam készülve rá, hogy biztosan nagyon fel fog kavarni, meg fog siratni, és mindenképpen el fog gondolkodtatni. Csak sajnos hiába is voltam erre mind felkészülve, hisz még vártan is annyi érzelem és gondolat kavargott bennem egyszerre mire a történet végére értem. 

Egy elképesztően aranyos karácsonyi sztoriról van szó, de őszintén szólva ez sokkal több annál. 

Egyik főszereplőnk, Panka, egy könyvimádó lány, aki egy nevelőotthonban nevelkedett miután meghalt a nagymamája, az apja pedig sosem foglalkozott vele igazán, mert őt okolt azért, hogy édesanyja nem élte túl a lány megszülését. 
Most pedig nevelőszülőknél él, akik hiába szeretnének neki mindent megadni, Panka elzárkózik előlük és indulásra készen áll minden egyes nap, hátha kiteszik őt "otthonról". 

Aztán találkozik másik főszereplőnkkel, Bastiennel, a híres íróval, akit szintén nem a legszerencsésebb körülmények öveznek körül. 
Évekkel ezelőtt egy baleset következtében elveszítette a fél lábát, de ez az esemény volt az is, amely elindította az írói pályafutását. 

Mindkettőjük karakterét elképesztően megkedveltem, és a könyv végén úgy éreztem hatalmas utat jártak be együtt, hiába volt gyors a könyv időbeli lefolyása. A váltott nézőpontot is nagyon jó ötletnek találtam, hiszen így sokkal könnyebb volt megismerni a karakterek oldalát egy-egy dologgal kapcsolatban. 

És, mint ahogy már említettem ez a Rácz-Stefán könyv is elgondolkodtatott, hiszen most is elég komoly témákat ölel fel az író, mind Panka, mind Bastien szemszögéből, hiszen mindkettőjüket elképesztő veszteség érte az évek során. 

És nem utolsó sorba, nagyon jó volt találkozni az író korábbi karaktereivel - igaz, számomra a legnagyobb örömöt Máté és Hanna karaktere okozta. 

Az pedig, hogy Tibor a Karácsony idejére helyezte ezt a történetet, elképesztően jó ötletnek tartom. Így meg volt benne egy nagyobb varázs, ami csak még csodálatosabbá tette a történetet. 

Értékelés: 10/10
Sajnálom, hogy leginkább csak apró gondolatokat írtam le a könyvvel kapcsolatban, de most úgy érzem, hogy akinek még nem sikerült, mindenki maga tapasztalja meg ezt a karácsonyi csodát. 

Idézetek a könyvből: 

Az emberi kapcsolatok tesznek minket nyitottá, boldoggá, a szerelem pedig egyszerre emel fel az égbe és vág a földhöz.


Mert emberek vagyunk, akik hibáznak. Ez az élet rendje, ahogy a megbocsátás is, igaz? A drága nagymamám is mindig azt mondta, hogy csak Isten lehet tökéletes.


Jó döntést hoztam, de attól még nem kínoz kevésbé. De jobban leszek.


Amikor a másik munkatárs lép mellém, feltűnik, hogy a pasija egyszerre vicsorog rám és tömi magát sült krumplival.


Minden a kommunikáción múlik. Egy rossz hírt is lehet jól tálalni.


A következő bejegyzés:  Marni Bates: Rocksztárt kaptam karácsonyra 






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leiner Laura: Bízz bennem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 1.rész

Leiner Laura: Állj mellém - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 3.rész

Leiner Laura: Higgy nekem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 2. rész