Holly Black: A kegyetlen herceg - A levegő népe 1.rész

– Mit ér egy király korona nélkül?

A könyv fülszövege:


Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem.

Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek.

Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a dühítő, arrogáns, ám karizmatikus Cardan herceggel. A lehető legóvatosabban kell eljárnia.

A bestsellerszerző Holly Black magával ragadó, a szó minden értelmében varázslatos új YA regénye.

Hagyd, hogy elbűvöljön!

Ajánló/Kritika: 

Hiába a könyv megjelenésének ideje, még mindig hatalmas kedvenc az olvasók körében, így természetesen én sem hagyhattam ki a listámról és kíváncsian vártam, hogy ez a szerzeményem mennyire fog tetszeni. És nem okozott csalódást!

Maga a könyv önmagában tele volt izgalommal, viszont ami ténylegesen élvezhetővé tette számomra, az maga a hősnő, Jude karaktere. Szeretem amikor egy női karakter ennyire okos és bátor, és egyáltalán nem tökéletes; pont mint Jude, és hiába a sok borzalmas tett amit elkövetett, én nem tudtam őt utálni. 
A karaktere pedig -, mint ahogy az előbbiből is kivehettétek - rendkívül jól fel lett építve. A jó és rossz oldalát is egyaránt bemutatta, és bármit is tett a történet során, mindig volt indok ami fedezte ezt, így könnyű volt megérteni a tetteinek okát. Tényleg hatalmas kedvenc lett a történet végére, és a többi szereplővel való kapcsolatát is nagyon megkedveltem. 

Ha már kapcsolatoknál tartunk, számomra a legérdekesebb szál a Jude és Madoc közti kapcsolat volt. Hiába a tettek, hiába a rengeteg év, megszerették egymást, viszont mindig ott lebegett köztük Madoc tette, így az ötlet és a kivitelezés is mesterien sikerült, nekem tényleg nagy kedvenc lett ez a fura apa-lánya viszony is, viszont a végén amikor ez az egész kiteljesedett elképesztően nagy WTF pillanatot hagyott maga mögött. 

Természetesen a romantika is megjelent a kötetben, de most nem ez volt a domináns szál. Sőt, még a romantikus szálból is sikerült az írónőnek egy nagyon izgalmas és - szerintem - eredeti dolgot kikerekítenie. 

Ha pedig már romantika, muszáj megemlítenem, hogy ha az elején nem is, de a végére mindenképp - a szívemnek is -, Cardan lett a másik kedvenc karakterem Jude mellett. Kiderült, hogy igenis egy összetett és szerethető karaktert alkotott az írónő, akiben sokkal több lapul, mint azt az elején gondolná az ember. Remélem a következő részben csak még jobban sikerül kiteljesednie a karakternek. 

Romantika helyett viszont tele volt rejtéllyel és izgalmakkal meg persze megannyi olyan pillanattal amikor csak lesel ki a fejedből, hogy "Mi van?" - leginkább a végén. A könyv második fele egyszerűem elképesztő volt, és nagyon ötletes kivitelezést kapott mellé. - Természetesen egyáltalán nem erre számítottam. Utólag visszagondolva viszont végig ott voltak a jelek, csak nem sikerült összerakni a képet. 

Értékelés: 9/10

Hiába, óriási kedvenc lett, viszont azért meg kell jegyezni, voltak unalmasabb részek amik miatt elég lassan haladtam a kötettel, és nem egy olyan pillanatot okozott sajnos amikor nem volt hozzá kedvem. De 90%-ban itt mindenki okozott meglepetéseket, kalandokat és titkokat, így legnagyobb részét mégiscsak az élvezet és az izgalom tette ki.

Idézetek a könyvből: 

Tündérdöldén nincs sem halrudacska, sem ketchup, sem tévé.


– Rengeteg lehetetlen dolgot láttam már – jelentette ki a férfi. – Láttama makkot a tölgy előtt. A szikrát a láng előtt. De még sosem láttam halottnőt, aki élt. Sosem láttam semmiből született gyereket.


– Titka van, ami még a terveknél is sokkal jobb.


Adja az ég, hogy sose legyek ilyen ostoba, az hiányozna csak, hogy jóslatokra alapozzam a terveimet!


Tudod te, mit jelent a halandó szó? Azt, hogy halni születtél. Ez vagy te, ez határoz meg… a halál. Mégis itt állsz előttem, és elhatároztad, hogy szembeszegülsz velem, pedig belülről rohadsz, te romlott, bomlasztó, halandó lény. Mondd csak, miért van ez így? Tényleg azt hiszed, hogy győzhetsz ellenem? Hogy megnyerheted a csatát Tündérfölde hercege ellen?

Letöltés: 


A következő bejegyzés: Elle Kennedy: A baklövés 



Megjegyzések

  1. A második részt mikor töltöd fel vagy esetleg nem tervezed?😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Még nem olvastam a második részt, de amint megleszek vele készítem az ajánlót. De tervben van:)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leiner Laura: Bízz bennem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 1.rész

Leiner Laura: Állj mellém - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 3.rész

Leiner Laura: Higgy nekem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 2. rész