Kerstin Gier: A fiúk olyanok, mint a rágógumi

 – Nekem mindegy, hogy kimentél-e a divatból vagy sem.


A könyv fülszövege: 

Sissi tizenhárom éves, meglehetősen szemtelen, rettenetesen gyenge matekból – és őrülten szerelmes! De Konstantint, álmai hercegét, csak az idősebb, „tapasztalt” lányok érdeklik… Ez ugyancsak bosszantó, hiszen ami a csókolózást, vagy azt a híres-nevezetes „első alkalmat” illeti, Sissi egyszerűen nem rúghat labdába. Így hát eget-földet megmozgat, sőt, óvodáskori barátját, Jakobot is bevonja, hogy még idejében szert tegyen a legszükségesebb ismeretekre a témában…


Ajánló/Kritika: 

Igaz, nem az én korosztályom már ez a könyv, de mivel a címe eléggé megtetszett, így már nagyon régóta szemezgetek ezzel a könyvvel. 

A könyv igazából összességébe véve pont annyi amennyit a tartalma is leír. Semmi több. Így igazából a történet maga nem is lenne rossz, viszont van vele egy másik, hatalmasabb probléma.
Mégpedig az, hogy nagyon nagyon rövid. Ennek okául pedig a könyv cselekménye se tud igazán kibontakozni, végig úgy éreztem magam, mintha csak egy vázlatot olvasnék, kisebb nagyobb részletekkel, de semmit sem úgy igazából. Pedig kár érte, hogy ilyen összecsapott lett, ugyanis ez az írónő sokkal de sokkal többre is képest - tudja ezt az aki már olvasta az Időtlen szerelem trilógiát. Szóval ha kap még egypár fejezetet, biztos vagyok benne, hogy egy nagyon vicces kis történet sült volna ki belőle. 

Ami pedig még zavart ebben a könyvben, az a karakterek értelmi szintje, és a közhelyek. Persze félreértés ne essen, tudom, hogy 13 éves karakterről van szó, és a könyv se a nagyobb korosztály számára íródott, de engem akkor is zavart, hogy a 10-ből 9 karakter biztos, hogy egy óvodás szintjén helyezkedik el - ez pedig lehet rossz példa annak aki ezt a könyvet olvassa. 
Aztán persze az is lehet, hogy csak a német fiatalok túl prűdek. esetleg mi vagyunk nagyon megrontva. 

Értékelés:5/10
A fentieken kívül sajnos többet nem tudok írni. Biztosan egy nagyon szórakoztató könyv lenne, ha ténylegesen ki lenne dolgozva. - Persze így is lehet rajta szórakozni. Az öt pont pedig azért, mert csalódtam egy kicsit az írónőben - igaz, még nem végeztem a könyvével, de már sokkal jobb, mint amilyen ez volt. 


Idézetek a könyvből: 

– […] És hol van a kék pulóvered? Már hetek óta ezt a pirosat viseled, és fogadni merek, hogy este ki kell kötnöd, különben magától kiszaladna a mosógépbe.


Anya megint csak a fejét ingatta. Jesszusom, mégis mit csinálna, ha tényleg drogoznék? Vagy ha anorexiás lennék, vagy lopnék, vagy mindkettőt egyszerre?


– Ebbe az osztályba csupa csecsemő jár. Fogadni mernék, hogy egy sem tudja közülük, hogyan kell csókolózni, arról nem is beszélve, hogy hol található a klitorisz.
– A micsoda? – kérdezte Valerie épp olyan naivan, mint mindig, de Leninek, Katinak és nekem rendesen leesett az állunk.


Hát, ez jellemző, gondoltam. A saját szájszagát nem érzi ez a jóember, de egyetlen cigarettát kiszimatol négy szobával odébb is.


– Igen, soha többé nem tehetem be a lábam az iskolába – hüppögte Kati. — De anya kényszerít.


Letöltés: 



A következő bejegyzés:  Maros Edit: Hűvösvölgyi suli 4.rész 


Megjegyzések

  1. Szia! Nekem is van egy blogom saját motivációs blogom néven. Ha van kedved ránézhetnél hogy több olvasója legyen a blognak.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leiner Laura: Bízz bennem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 1.rész

Leiner Laura: Állj mellém - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 3.rész

Leiner Laura: Higgy nekem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 2. rész