Beth Reekles: Kissing Booth 1. rész - Csókot vegyenek!

 Bárcsak tényleg tündérmesébe illő lett volna a befejezés!

Már tudjuk, miről szól majd a Kissing Booth - Csókot vegyenek ...

A könyv fülszövege: 

Egyetlen csók… mégis mindent fenekestől felforgat…
Amikor az iskola Tavaszi Karneválján Elle csóksátrat nyit, úgy hozza a sors, hogy az ajka összeforr Noah-éval, és ettől Elle élete fenekestől felfordul. Románcuk azonban korántsem mesébe illő, és Elle joggal tart attól, hogy előbb-utóbb összetörik a szívét… Vajon elnyeri végül Elle a boldogságát?

„Stephenie Meyer 17 éves utódja” – velvet.hu

A Kissing Booth a legnagyobb szenzáció a Wattpad-en: eddig 19 millióan olvasták, és 40 ezren szóltak hozzá. A könyv elnyerte a legnépszerűbb tiniregénynek járó Watty Award-díjat.

Kritika néhol spoilerrel: 

Nagyon nagy gondban vagyok ezzel a könyvvel kapcsolatban... ugyanis remek volt a találás, a sorok repítettek előre, tetszettek a leírások,néhol pedig olyan jó poénokat fogalmazott meg Beth , hogy hangosan nevettem rajtuk, de gyenge volt a sztori. Szóval a stílussal az ég világon semmi gondom nincs, a sztorival már annál inkább. 

Hiányoltam a csavarokat, és a legnagyobb probléma is olyan volt, ami max öt oldalon keresztül elrendezhető egy megbeszéléssel. Kis-tiniként tetszett, de akkor is feltűnt, hogy mennyivel hosszabb, mint amit a történet elbírt. De viszont tényleg, ha csak a stílust vesszük, egyszerűen imádom! Viszont túl egyszerű a történet - mint már mondtam. 

FILMEK~MOZI)) The Kissing Booth 2 ~2020~ MAGYARUL TEJLES FILM ...

Na de miről is szól a regény? A Csókfülke című filmet már biztos láttad, na, ez ugyanaz, csak épp könyvben, bonyolultabban megfogalmazva - mert még a legegyszerűbb történet szálat is el lehet baltázni. 
A tizenhét éves Elle egyszerűen tökéletes. Gazdag, gyönyörű, vicces, kedves, minden pasi odáig van érte, tele van barátokkal, ő a legnépszerűbb lány az iskolában. A lányok isszák minden szavát, a srácok hülyülnek vele, de ezen felül eszméletlenül okos és becsületes. Szóval még a tökéletesnél is tökéletesebb. 

A "problémái" pedig akkor kezdődnek, amikor a tavaszi karneválon, a csóksátor alkalmával megcsókolja őt Noah Flynn, a legjobb barátja - Lee - bátyja. Később egy buli alkalmával össze is jönnek, majd le is fekszenek egymással, és itt üti fel a tökéletes Elle tökéletes életének legtökéletlenebb pillanata: vajon mit fog szólni Lee? Ezáltal több, mint kétszáz oldalnyi bonyodalom keletkezik amiatt, mégis mit fog szólni Lee.? 

Elle, azon túl, hogy tökéletesnek állította be az írónő, szemét volt azokkal, akik szerették őt, és mindig, minden szituációban kiharcolta magának a figyelmet. Ettől függetlenül nagyon sajnálom őt, mert lehetett volna egy kis potenciál ebben a sztoriban is, főleg a Noah szálnál.

csokot-vegyenek-Jacob Elordi

És ha már Noah.. rég találkoztam ilyen jófej főhőssel, mint ő. Persze a végére Elle hatására papucsállattá változott, nem is kicsit, de az elején nagyon jók voltak a beszólásai, életszerű volt az egész srác, és eszméletlenül imádtam azt, ahogyan viselkedett.  A karaktere, és az író stílusa, nem csak olvashatóvá, de szerethetőbbé is tette a regényt. Viszont ennyi nem ellensúlyozta a történetet...


A legnagyobb problémám a könyvvel egyértelműen az volt, hogy nem szólt semmiről. Sorra jöttek a bulik, de semmi központi bonyodalom nem keletkezett, amire egy teljes regény eseményszálait fel lehetett volna fűzni.
Ráadásul ami még marhára zavart, hogy Noah rosszfiúnak lett beállítva, nem is tudom miért. Oké, néha verekedett, motorral járt, de ha már valaki ettől rosszfiúvá válik az ember szemében, akkor az elég szegényes fantáziára vall. Lehet azért, mert Elle tökéletes szemén keresztül ismertem meg Noaht, az én szememben minden volt, csak épp rossz nem. 

Ettől függetlenül a könyv mentségére fel kell hoznom még valamit: Elle és Lee barátságát. Tetszett, ahogy az írónő gond nélkül ábrázolja a fiú-lány barátságot, a legjobban pedig a leírás hitelességének örültem. 
Tényleg elhittem, hogy ők "csak" barátként szeretik egymást, és nem akarnak más zónába lépni. 
Nagyon ritkán látni regényekben fiú-lány barátságot, legalábbis olyan szinten, ha mindkét karakter heteroszexuális. Szóval emiatt, és Noah karaktere miatt, nem is bánom, hogy elolvastam a regényt. 


Értékelés: 7.8/10 

csokot-vegyenek

Idézetek a könyvből: 

-Te Superman-bokszert hordasz?
Noah lepillantott, minta vizuális megerősítésre lenne szüksége. Láttam, ahogy az arca pirosas színt ölt, és csak arra tudtam gondolni: „ El értem, hogy Noah Flynn elpiruljon! "


Az a véleményem, hogy hibát követsz el. De ha tényleg ez az, amire vágysz… akkor én majd ott leszek, hogy összeszedegessem a darabjaidat, oké?


– Mi történt az édes naiv, ártatlan kis Elle Evansszel, akiről azt hittem, hogy meg kell védeni a hormonoktól túlfűtött tinédzser fiúk hordáitól?
– Nem is tudom. Elvarázsolta egy csók a karneválon?


– Irány a Batmobil, Robin? – mélyítette el a hangját Lee.
– Legyen – feleltem, és belekaroltam.


– Oké, mehetünk összetörni a szívem – mondtam fanyar mosollyal.

Letöltés: 


Könyv: Kissing Booth - Csókot vegyenek! (Reekles Beth)


A következő bejegxzés:  J.K.Rowling: Harry Potter és az azkabani fogoly 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leiner Laura: Bízz bennem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 1.rész

Leiner Laura: Állj mellém - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 3.rész

Leiner Laura: Higgy nekem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 2. rész