Miranda Kenneally: Becsavart szerelem - Hundred Oaks 2. rész

Bármit meg tudok tenni, amit akarok.

A könyv tartalma: 

Parker imád softballozni! A tizenhét éves lány megállíthatatlan a pályán, igazi őstehetség, mégis otthagyja a csapatot, amikor az anyja lelép egy másik nővel, és az egész város botránytól hangos. Parker ezután mindent elkövet, hogy bebizonyítsa, őt aztán tutira a pasik érdeklik. Ha ehhez az kell, hogy bombanővé változzon, és egy csomó sráccal kikezdjen, hát legyen! Nem számít, ez mennyire dühíti a baseballcsapat szexi kapitányát, vagy hogy a fiatal segédedzővel veszélyesen közel kerülnek egymáshoz. A lánynak idő kellene, hogy rendet tegyen a fejében és a szívében, de a szerelemben nincs időkérés, az csak száguld felé, mint egy csavart labda. Vajon Parker megnyerheti ezt a meccset?
Képtalálatok a következőre: becsavart szerelem képek"

Könyvajánló: 

A történetünkben most adott egy keresztény lány, aki kifordul magából, azért, mert az édesanyja sok éves kapcsolat, és házasság után bevallja, hogy leszbikus, és lelép. Mindenki tudja, hogy ezt egy keresztény "csapat" nem igazán viseli és fogadja el túl jól. És hát a könyvben sincs másképp. Az egész gyülekezet mutogat a családra, összesúgnak a hátuk mögött, és Parker ""barátai" sem fogadják túlságosan megértően a hírt. Édesapja összezuhan, és az egész családja széthullni látszik. A lány viszont nem érti, hogy apjának ezek után is miért olyan fontos a gyülekezet, ha nem fogadják el olyannak, amilyen, és bántják a családot Parker anyja miatt. 
Képtalálatok a következőre: becsavart szerelem képek"Mint ahogyan a könyv fülszövegében is olvashatjuk, Parker oda van a softballért, de sajnos amint beütött a krach otthagyta a sportot és a csapatot is. Ahogy pedig haladunk a történetben egyre többet tudunk meg az okról, miért is hagyta ott a csapatot. 


A többieknek ez a lány csak egy flörtölős, mindenkivel kikezdő, könnyűvérű lány, de nem látnak az álarc mögé. Bevallom, az utolsó 2-3 fejezetig én is így voltam vele. Mind ez alól talán egyetlen kivétel van, Hotdog, akivel egyre közelebb kerülnek egymáshoz, miközben Parker a baseball csapat edzőjéről álmodozik. (Vagy nem csak álmodozik.) 



Személy szerint én úgy gondolom, hogy az írónő eléggé meredek témát boncolgat ezzel az LMBT dologgal. Viszont nem csak ez az egy meredek téma a könyvben, hiszen Miranda a tanár-diák viszonyt is belecsempészi a történetbe. Szerintem mindkét téma kemény (leginkább a második), de hát ezek a LOL-könyvek már csak ilyenek. 

Nekem igazából kifejezetten tetszik, hogy mindig van egy-egy téma, amit ha csak a háttérben is, de boncolgatnak az írók. Hiszen akik olvassák, lehet tanulnak belőle, illetve az is előfordulhat, hogy ők is kerültek ilyen helyzetbe, mint a LOL-könyvek szereplői. Például ha csak a Csókelvonó kockáknak Libby-jét nézzük, ha valaki olvassa a könyvet, lehet kétszer is meggondolja, hogy be-e szóljon a társának, vagy csúfolja. De térjünk vissza a témához. 



Parker a tűzzel játszik, miközben egyre jobban megismeri a fiút, akivel nyolcadik óta ős ellenségek a tanulás kapcsán. A fiú TALÁN mégsem olyan, mint amilyennek hitte...

Mindenesetre én végig Willnek (Hotdognak) drukkoltam, hogy ő legyen a nyertes. Persze, mint minden sztoriban, jön a bonyodalom, amikor a lány körül minden összezuhan, és várhatjuk, hogy mi is lesz a végkifejlet....


Mint ahogy már az előbb is említettem, nem igazán kedveltem Parkert. Megértettem a helyzetét, és sajnáltam is, de nem mindig tudtam kedvelni, mert számomra kifejezetten idegesítő volt a viselkedése. Aztán egyre jobban megnyílt, egyre több oldalát láthattuk, több mindent tudhattunk meg, és akkor, valahol a vége felé elkezdtem megkedvelni. Nem lett a kedvenc szereplőm, de már nem is utálom. 


Képtalálatok a következőre: becsavart szerelem képek"Személy szerint én nem vagyok vallásos ember, nem járok templomba, és nem is imádkozom. Viszont érdekesnek találtam, ahogyan az írónő a vallás témát boncolgatja. Én sose szoktam felcímkézni, vagy lenézni azokat az embereket, akik hisznek Istenben, és gyakorolják a vallásukat. Ez az ő, saját szuverén joguk, nem kell őket piszkálni, vagy lenézni. Viszont az igaz, hogy annyira el tudja vakítani ezeket az embereket a vallása, hogy nem látják mennyi rossz dolgot visznek véghez a vallásuk nevében.


Meg kell említeni még Drew-t, aki Parker legjobb barátja. Szerintem Drew egy nagyon jó barát, csak néha tévútra lép, de hát ki nem.? Talán ő legkedveltebb karakter számomra ebben a regényben, nagyon megkedveltem.



Összességében a könyv olvastatja magát, szinte egy nap alatt be lehet fejezni. Nem volt rossz, de nekem az "első" rész sokkal inkább a szívemhez nőtt, mint ez.

Idézetek a könyvből: 


Miért engedte Isten, hogy ez történjen velünk?


Talán a barátságok nem vesznek el örökre. Talán olyan ez, mint a kaleidoszkóp: csak a színek változnak.


– Nem eszem olíviabogyót.
Brian nevetett.
– Azt olvastam, mindenkire vár valahol egy olívabogyó, csak meg kell találnia.


(…) minden jó szerelmes regény titka a boldog befejezés (…)


Néha azt kell tenned, ami számodra helyes, és nem törődni senki mással. Csak az számít, te mit akarsz. Hogy mire van szükséged.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leiner Laura: Bízz bennem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 1.rész

Leiner Laura: Állj mellém - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 3.rész

Leiner Laura: Higgy nekem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 2. rész