Leiner Laura: Nem egyszerű

 Jobb a békesség.

A könyv fülszövege: 

A huszonhárom éves Iza szerkesztőként dolgozik egy könyvkiadónál, és a nagy lehetőséget várja, ami váratlanul az ölébe hullik, amikor ráosztják napjaink legnépszerűbb színészének memoárját.
Csakhogy a kézirat még nem készült el, így Izának fejezetenként kell megszereznie az elfoglalt színésztől, miközben az élete éppen minden más területen is kaotikussá válik: a határidővel való versenyzésen túl kénytelen megküzdeni az új albérletében rászakadó pech-szériával, a szülei állandó aggodalmával, valamint a legjobb barátja friss kapcsolatával, ami nem várt érzéseket ébreszt benne. Iza nem tehet mást, mint sodródik az árral, ahol az életművész barátnőjén kívül már csak egy plakátba kapaszkodhat.

Munka, barátság, szerelem és rengeteg könyv Leiner Laura új, huszonévesekről szóló romkomjában.

Ajánló/Kritika: 

Leiner Laura könyvei már évek óta kísérik az életem, mondhatnánk azt is, hogy rajta nőttem fel; egyik kedvenc magyar íróm, úgyhogy mindig alig várom, hogy megjelenjen egy újabb könyve. És bár nem most adták ki, kiolvasni sajnos csak nem régiben tudtam. 

Már az előző regényénél - 40 nyári nap - éreztem, hogy most már valami másra is vágynék Laurától. Aztán, mint isteni meghallgatásra, jött a Nem egyszerű, ahol már huszonéves szereplők életébe tekinthetünk be, igaz, hogy az az élet még csak most kezdődik. 

Ebben a regényében az írónő a könyvkiadás világába - a munka világába - kalauzolja el az olvasóit, amely szerintem egy elég érdekes téma, viszont jó értelemben, ugyanis nekem nagyon bejött.:) Igaz, ebben a témában nem igazán merülhettünk el, ennek ellenére viszont nekem eléggé megmozgatta az érdeklődésemet ez a munkakör. 

Az első pont amit számba vennék most, ő a cselekmény alapját képző színész, Király Csanád.
Csanád memoárjával veszi kezdetét az őrület - egy része - Iza életében az új albérlet és a lakók miatti problémája mellett. 
Ahogyan pedig haladtam a történettel, egyre inkább azt éreztem, hogy a srác karakterét Laura valami sokkal többnek szánta, annál, mint ami lett. Néha feltűnt, olyankor mindenki körbeimádta, de mégse vállt akkora durranássá. Viszont szerintem elég érdekes karakter lehetett volna, hogyha többet kap pár megírt fejezetnél. 

És ha már így rátértem a karakterekre, személyes kedvencemmé Hajni vált, aki valljuk be, aki már olvasta a könyvet, tudja, hogy ő bizony egy igazi életművész. Számomra ő volt a színfolt a történetben. Igaz, sokat ő se tett hozzá a cselekményhez, de ő volt az a karakter akin tényleg nagyon jól szórakoztam. 

Egy másik dolog amire felfigyeltem az, hogy a könyv a fülszövegében romkomként volt definiálva, de személy szerint - kövezzetek meg - a romantikus részt nem igazán érzékeltem. Oké, nyilván az a része meg volt, hogy Iza későn érzékelte az érzelmeit és megpróbálta azokat elnyomni, viszont számomra ez az egész hercehurca annyira elhanyagolható lett volna. Számomra már az elején sejthető volt a végkifejlet, hiába az egy-egy másik pillanat, amikor talán úgy festett, hogy nem lesz igazam. 
Így kapcsolódik ide Dávid személye is, aki szintén főszerepben tündökölt, számomra mégis egy elhagyható karakter volt. Egyszerűen hidegen hagyott a személye, és az egész karaktere. Számomra unalmas szereplő volt, lehet sokkal jobban élveztem volna, ha ő nincs. Igaz, lehet azért gondolom így, mert elég keveset tudunk meg róla a történet során, viszont amit mégis, az számomra igen kevés ahhoz, hogy megkedveljem. 

Azt hiszem ezek a fő mozzanatok amelyeket most ki tudnék emelni. Helyenként kicsit kevésnek éreztem a történetet, de attól függetlenül most is jót szórakoztam Leiner Laura alkotásán. Külön tetszett, hogy Laura karakterei is idősödnek és túlmutatnak a tinédzser problémákon. 
Természetesen Laura stílusa ettől függetlenül is a szokásos és vitt magával, még a hosszabb fejezetekkel is nagyon könnyen haladtam. 

Értékelés: 8/10
Úgy gondolom ebbe a könyvbe pont olyan hibák kerültek, amelyek teljesen elfogadhatóak egy új irányt váltó regénynél. És nagyon bízom, hogy az írónő elkezd kacsingatni efelé az irány felé is a továbbiakban, ugyanis tényleg, kifejezetten jó érzés volt tőle egy ilyen könyvet is olvasni. 

Idézetek a könyvből: 

– Azt hiszem, nem menekülhetek el a problémák elől, mert attól még nem szűnnek meg, Ideje szembenézni velük.


– Ez egy jó szlogen lehetne – mondtam. – Reptér, ahonnan garantáltan elhúzhat a bánatba – mutattam a levegőbe.
– Levédetem – biccentett Hajni, majd ismét feltápászkodott, és az M&M's zacskó után nyúlt.


– Ilyen szépen még soha nem vezette le senki, hogy ellopott valamit – tűnődtem el. – Egészen meggyőző.


– Tudod, hogy hívják?
– Nati.
– Na neee!
– Ismered? – kérdeztem.
– Nem, fogalmam sincs, ki az, de nem tudok leállni a drámai reakcióval – közölte.


– Hidd el, szinglibb vagyok, mint bárki. Egy óriásplakáton lévő modell az egyetlen társam, de még tőle is elválaszt egy úttest.

Letöltés: 

Nem egyszerű pdf letöltés

A következő bejegyzés: Adam Silvera: Mindketten meghalnak a végén 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leiner Laura: Bízz bennem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 1.rész

Leiner Laura: Állj mellém - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 3.rész

Leiner Laura: Higgy nekem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 2. rész