Cookie O'Gorman: Piszkos tánc

 – Köszönöm, hogy ezt mondjátok, és köszönöm, hogy mellettem álltok, még olyankor is, mikor túl nagyot álmodom.


A könyv tartalma: 

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz. 

Sadie ​sosem hazudik, nem csal, és nem lóg a suliból, igazából fogalma sincs, hogy hogyan lehetne egy kicsit kalandosabban és bevállalósabban élni. Úgy is mondhatnánk, hogy egy földre szállt angyal. Nem csoda, hogy a pályaválasztási teszt eredménye szerint csodás apáca lehetne, holott ő a tánc világában képzeli el az életét.
Azonban épp elutasította beküldött videóját a Tánc a peremen, a világ legnagyobb online táncközössége. Ráadásul a Sarki Táncstúdióban is azt mondják, hogy a lány túl kedves és ártatlan, érezhetően nincs elég élettapasztalata, pedig egy művésznek igenis ismerni kell az élet minden bugyrát. Barátai, Kyle és a 79 éves Betty egyetértenek abban, hogy itt az idő, Sadie-nek bele kell vetnie magát a dolgok sűrűjébe. A nagy megújuláshoz azonban szüksége lesz egy edzőre is.
Kyle ikertestvére, Colton hajlandó tanítani a lányt egy feltétellel: az elkövetkezendő hónapban mindent meg kell tennie, amit csak parancsol neki. A kezdeti nehézségek után, Sadie határozottan belerázódik a szerepébe. Lehet, hogy rossznak lenni jó?

Ajánló: 

A legutóbbi LOL könyv amit olvastam a Piszkos tánc előtt, az az Az ég a földig ér volt, ami, ahogy az ajánlóban is leírtam nem igazán nyerte el a tetszésemet. Így nem is nagyon akartam LOL könyvet olvasni, nehogy még egy csalódás érjen. - De persze, hogy egyből ezt a könyvet kezdtem el. És nem is bántam meg! Rájöttem, nem minden LOL könyv egyforma, és igenis képesek mosolyt csalni az ember arcára egy könyvcsalódás után. 

-Szerintem-, mint minden ember aki elolvassa a könyv fülszövegét és címét, én is egyből az azonos című filmre asszociáltam, ezáltal pedig az is biztos, hogy könnyű magunk elé vizuálni egy hasonlóalapokon nyugvó sztorit. Csakhogy ezzel az a baj, hogy ez nem épp a Baby és Jonny retelling. Persze, természetesen nyomokban tartalmazza a Dirty Dancinget,  de épp úgy egy sor másik táncos filmet is, mint például a Grease. A legtisztább szerintem mégis az, ha nem próbálunk beleképzelni semmilyen filmet, vagy épp nem hasonlítjuk a Dirty Dancinghez. 


A mai történetünk középpontjában egy tizenhét éves tini lány áll, aki egy igazi jókislány, aki bár tele van álmokkal, természetétől adódóan képtelen megvalósítani őket. Sadie nem káromkodik, nincs pasija, és még nem is csókolózott senkivel. Az öltözködése visszafogott, bulik helyett pedig a helyi idősek otthonában tart felolvasást, és társalog idős barátnőivel, titkon pedig a legjobb barátjába szerelmes, Kyle-ba, akiről tudja, hogy a fiúkhoz vonzódik. A lány számára ez mind meg is felel, addig a tragikus napig, míg meg nem kapja a pályaválasztási eredményét, amiben az áll: álljon apácának. Később pedig még vissza is utasítják a táncos videóját, mondván, hogy túl jókislányos. Ezt követően a környezetében élő emberek arra ösztönzik, hogy végre kezdjen el élni, és valósítsa meg a rossz kezekbe került Carpe Diem - listáját. Így hát a lány beleegyezik abba, hogy Kyle idegesítő iker bátyja, Colton legyen a mentora, és a segítségére legyen a lista megvalósításában.  

A cselekmény ezt kövező részét a lista megvalósítása teszi ki, melynek különlegessége Colton és Sadie kapcsolata, ami leginkább a kutya-macska barátságra hasonlít, valamint az ikertesók közti fogadás. Ez utóbbi tartja egyben az egymást nem szívlelő párost, és állít eléjük határidőt - eközben pedig generálja a testvérek közi versenyhelyzetet. Így persze Sadie és Colton kénytelenek összefogni, és együtt megvalósítani az egyik fél álmait ahhoz, hogy mindketten sikerrel járjanak. 
A feladat viszont nem olyan könnyű, mint amilyennek látszik, ugyanis olyan tételek is szerepelnek rajta, mint például az első csók, káromkodás, sikeres táncvideó készítés, tetoválás és piercing készítés, vagy épp egy rendőrautó belsejének megismerése. És még több olyan feladat amihez spiritusz, bátorság és rosszaság is kell.
 De szerencsére Colton tökéletes mentor, és mindenben Sadie segítségére van. Benne meg van minden ami a párjából hiányzik. A srác látszólag nagyszájú, igazi nőcsábász, balhézik, verekedik, és még jó pár olyan tulajdonság ami Sadieből hiányzik. Ilyen tulajdonságokkal megáldva pedig a mentoráltját sem kíméli a rosszaságtól. 


Tipikus jókislány-rosszfiú sztori ez, maximálisra tekert kémiával, nem kevés humorral és tánccal megspékelve. Miközben az egész olyan üzeneteket közvetít, mint mások megismerése, az előítélek lerombolása, és az önelfogadás. 


Értékelés: 10/10
Minden egye sorát imádtam, szinte faltam az egész könyvet. Egyszerűen lehetetlenség letenni. Cookie érti a tinédzserek nyelvét, fiatalos stílusú, közvetlen, lendületes, könnyed, és a karaktereivel is nagyon könnyen lehet azonosulni. Az általa teremtett szituációk, konfliktusok nagyon átérezhetőek. Szívből ajánlom mindenkinek ezt a csodás regényt! 

Idézetek a könyvből: 

A tánc volt az én titkom. Ebben a pár percben az lehettem, aki csak akartam. A táncparketten bármilyen érzelmet megélhettem.


Az élet túl rövid ahhoz, hogy csendes nyugalomban éljük le.


– Azt hiszed, szerelmes vagy. Egyszer majd valaki bebizonyítja, hogy tévedsz.


Sajnos a szívem egészen mást súgott, mint amit az eszem.
Micsoda bolond szív!


Semmi sem lehet vonzóbb annál, ha egy férfi tudja, hogyan uralja a testét és a mozdulatait – kivéve talán egy olyan fiút, aki szeret olvasni.

Letöltés: 








A következő bejegyzés:  Kirsty Moseley: The Boy Who Sneaks in my Bedroom Window - Álmaim őrzője 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Leiner Laura: Bízz bennem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 1.rész

Leiner Laura: Állj mellém - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 3.rész

Leiner Laura: Higgy nekem - Iskolák Országos Versenye II.trilógia - 2. rész